Dobry praktyki
Coraz więcej marek troszczy się o przyszłość naszej planety i pragnie działać w sposób zrównoważony. Przejęcie się losem osób żyjących w regionach słabo rozwiniętych stanowi element działań CSR, który powoli wyznacza kierunki rozwoju każdej większej firmy. Taka polityka prowadzi do tego, że brandy stanowczo zmieniają swoje podejście do surowców stanowiących bazę dla wytwarzanych dóbr. Producenci energicznie zabiegają o nadawanie ich artykułom specjalnych certyfikatów, potwierdzających jakość.
Jednym ze znaków będącym świadectwem dobrych praktyk producenta jest logo przedstawiające zieloną żabę. Jest to znak rozpoznawczy Rainforest Alliance, organizacji non-profit, która dba o ochronę środowiska naturalnego oraz o godziwą zapłatę dla pracowników m.in. plantacji kawy oraz kakao. Fundacja szczególną troską otacza lasy deszczowe w krajach, w których uprawiana jest kawa. Wśród surowców oznaczanych logiem fundacji znajdziemy kawę, drewno, papier, kakao, herbatę czy olej palmowy.
Co zrobić, aby zdobyć Zieloną Żabę?
Co oznacza logo Rainforest Alliance na opakowaniu? Przede wszystkim potwierdza legalność pochodzenia surowca, z którego powstał produkt. Przykładowo plantacje są dokładnie sprawdzane przez fundację i muszą spełniać odpowiednie normy, aby uzyskać certyfikat. Rainforest Alliance dokładnie przygląda się „kandydatowi”, który chce na swoich materiałach umieszczać jej znak rozpoznawczy. Przeprowadzane są wywiady środowiskowe, podczas których lokalna społeczność może wyrazić swoją opinię na temat funkcjonowania określonej plantacji. Czemu ma służyć ta praktyka? Przede wszystkim zapewnieniu właściwych warunków życia osobom mieszkającym na terenie, na którym pozyskiwane są surowce. Godne wynagrodzenie oraz wdrożenie odpowiednich praktyk biznesowych i konsumenckich to kolejne powody działalności prowadzonej przez Rainforest Alliance.
Coraz większa rodzina
Rośnie grono marek zainteresowanych otrzymaniem certyfikatu od międzynarodowych fundacji, gdyż potwierdzają ich wiarygodność oraz pokazują, że leży im na sercu dobro swoich partnerów. Ta niezwykła „rodzina” z roku na rok się powiększa. Należy do niej między innymi sieć restauracji Subway®, która serwuje kawę uprawiane na certyfikowanych plantacjach. Dzięki temu klienci mogą cieszyć się doskonałym smakiem i jednocześnie przyczyniać się do poprawienia losu osób żyjących z pracy na plantacji kawy.