Blisko 42.500 restauracji na świecie
Koszt inwestycji od 120.000 €
 alt

Czytasz bloga o franczyzie Subway

Sandwicze z historią

Sandwicze z historią

 

Jak powstała sieć Subway®? W którym momencie stała się franczyzą gastronomiczną i co zadecydowało o jej sukcesie? Odpowiedź na te i wiele innych pytań można znaleźć, sięgając do historii. A zatem… do dzieła!

Narodziny pomysłu – 1965 r.

Fizyk nuklearny, dr Peter Buck podpowiada studentowi pierwszego roku, Fredowi DeLuca, jak może zarobić na opłacenie czesnego – stwierdza, że trzeba otworzyć sklep z sandwiczami! Pierwszy punkt powstaje w Bridgeport w stanie Connecticutw USA i otrzymuje nazwę: „Pete’s Super Submarines”. Od razu odnosi sukces – w dzień otwarcia sprzedaje się aż 312 sandwiczy!

Początek drogi ku marzeniom – 1966 r.

Partnerzy DeLuca i Buck tworzą Doctor’s Associates Inc. „Doctor’s” w nazwie pochodzi od tytułu naukowego Bucka, ale również stanowi nawiązanie do marzeń drugiego partnera – DeLuca ma nadzieję, że branża sandwiczy przyniesie mu na tyle dużo pieniędzy, że opłaci czesne i zostanie lekarzem. Biznesowy duet wyznacza sobie cel na kolejne 10 lat – chcą otworzyć 32 restauracje Subway.

Nazwa marki – 1968 r.

Nadchodzi dzień, podczas którego po raz pierwszy zostaje użyta nazwa marki. SUBWAY® oficjalnie zaczyna sygnować pyszne sandwicze!

Czas na franczyzę – 1974 r.

DeLuca i Buck zastanawiają się, jak zrealizować cel otwarcia kolejnych punktów i rozwijać interes. Stwierdzają, że system franczyzowy będzie najlepszym sposobem na rozwój interesu. W Wallingford w stanie Connecticutw USA otwiera się pierwsza franczyzowa restauracja Subway.

Kolejny stan i… kolejny sandwicz – 1975 r.

Subway przekracza granice stanu Connecticut – otwiera się pierwsza restauracja w stanie Massachusetts. Tego samego roku do menu wkracza jeden z flagowych sandwiczy – BMT, którego nazwa pochodzi od systemu tranzytowego Brooklyn-Manhattan. Podstawę kompozycji tworzy salami, szynka i pepperoni, a całość uzupełniają świeże warzywa, sos oraz pieczywo. Doskonały smak sprawia, że skrót BMT rozwija się także jako: „Biggest, Meatiest, Tastiest”, określając ten sandwicz jako największy, najbardziej mięsny i najsmaczniejszy.

Świeżo wypieczony sukces – 1983 r.

Subway w USA wprowadza nową jakość – świeżo wypieczony chleb! Klienci doceniają doskonały smak, co potwierdza ranking Entrepreneur Magazine, w którym Subway zajmuje pierwsze miejsce w kategorii lokali z sandwiczami.

Smak bez granic – 1984 r.

Franczyza gastronomiczna Subway podbija arenę międzynarodową – kolejny punkt otwiera się w Bahrajnie na Bliskim Wschodzie. Menu z kolei wzbogaca Party Platters.

Spełniony cel – 1990 r.

Sieć Subway wraz z otwarciem kolejnego punktu franczyzy – tym razem w Teksasie – osiąga swój cel 5000 restauracji.

Nowe lokalizacje, więcej energii – 1993 r.

Chcąc dopasować się do przestrzeni w dowolnym miejscu, sieć Subway zaczyna działać także w niestandardowych lokalizacjach, takich jak stacje benzynowe czy lotniska.

Subway & Simpsons – 1995 r.

Marka pojawia się w scenach z animowanego serialu „The Simpsons”.

Wybieraj mądrze – 1997 r.

Koncentrując się na świeżych i zdrowych wyborach żywieniowych, marka wprowadza do menu sandwicze, które zawierają 6 g tłuszczu lub mniej.

W zgodzie z naturą – 2007 r.

W Kissimmee na Florydzie powstaje pierwsza restauracja Subway utrzymana w trendzie eko.
W ramach poszanowania natury i dbania o środowisko zastosowano w niej krany o niskim przepływie, energooszczędne urządzenia i lampy solarne.

Subway inspiruje zdrowy wybór – 2009 r.

Nawiązanie współpracy z wiodącą krajową organizacją charytatywną – Heart Research UK. Razem z nią Subway zachęca mieszkańców Wielkiej Brytanii i Irlandii do prowadzenia zdrowszego stylu życia oraz sięgania po zbilansowane posiłki.

Nowy wystrój – Fresh Forward – 2017 r.

Subway wprowadza również nowy wystrój – Fresh Forward. Marka łączy siły z Partnership for a Healthier America. Razem zachęcają dzieci do jedzenia większej ilości warzyw. Razem zachęcają dzieci do jedzenia większej ilości warzyw.

Nadchodzi Twoja szansa!

Subway pojawia się już w 42 500 lokalizacjach na całym świecie. Każdy, kto chce współtworzyć historię marki, może otworzyć swoją franczyzową restaurację Subway w Polsce. Wszystkie szczegóły na temat tego, jak to zrobić, znajdują się w broszurze informacyjnej.

Materiały informacyjne

Wypełnij formularz, wyślij go i odbierz dokumenty o franczyzie Subwaya





Aby jeszcze bardziej ulepszyć naszą stronę internetową dla wszystkich miłośników subów, chcielibyśmy zapisać pliki cookie na Twoim urządzeniu. Szczegóły można znaleźć w naszej polityce dotyczącej plików cookie.

Polityka Prywatności