Blisko 42.500 restauracji na świecie
Koszt inwestycji od 120.000 €
 alt
 alt

Koszty inwestycji

Franczyza Subwaya® jest systemem, który się opłaca. Jedną z głównych zalet jest elastyczność w ilości lokalizacji. Dzięki dużej popularności produktu system Subway otwiera przed Tobą przyszłość pełną sukcesów.

Poniżej przedstawiono zestawienie kosztów dla Polski.

Jednorazowe koszty związane z franczyzą Subway® Polska

– Koszt licencji

Koszt licencji franczyzy Subway® wynosi 7500 euro.

– Całkowity koszt*

Minimalny koszt inwestycji we franczyzę Subway® wynosi 120 000 euro.* Franczyzobiorca musi mieć zdolność pokrycia 1/3 całości kosztów.

Opłaty bieżące

– Opłaty licencyjne

Opłaty licencyjne wynoszą 8% od sprzedaży netto i są przeznaczone na stały rozwój systemu oraz produktów.

– Opłaty marketingowe

Opłaty marketingowe to 4,5% od sprzedaży netto. Kierowane są do krajowej puli marketingowej, zarządzanej przez wybranych przedstawicieli franczyzobiorców, i przeznaczane na budowanie wizerunku marki w Polsce.

Dodatkowa licencja**

3750 euro
* Kwota minimalna jest indywidualna dla każdego franczyzobiorcy, dlatego zalecamy omówienie całej inwestycji z kierownikiem regionalnym.
** Ponad połowa z 21 000 franczyzobiorców prowadzi więcej niż jedną restaurację. Subway® promuje ten model biznesowy, dlatego też kolejne licencje mają obniżoną cenę.

Franczyzobiorcy opowiadają swoje historie

Piotr Bruzdziak

Swoją inwestycję w Subway® rozpoczął w 2008 r., po kilkunastu latach pracy w sektorze finansowym:

„Doświadczenie zdobyte w życiu korporacyjnym oraz chęć pracy na własny rachunek doprowadziły mnie do otwarcia w 2009 r. pierwszej restauracji. Następnie szybki rozwój zarówno mojej własnej firmy, jak i całego rynku gastronomicznego w Polsce pozwoliły mi nauczyć się prowadzenia biznesu na wielu płaszczyznach jednocześnie – począwszy od spraw ekonomiczno-prawnych do szeroko rozumianego zarządzania kilkudziesięcioosobowym zespołem młodych, aktywnych ludzi. Jako przedsiębiorca przez te 10 lat otworzyłem siedem restauracji Subway i zdobyłem ogromne doświadczenie zarówno w czasach, które cechowały się stabilizacją, jak i w tych, które wymagały maksymalnego zaangażowania w utrzymanie firmy na właściwym kursie. Ostatnie duże zmiany w firmie Subway, szczególnie te dotyczące dostosowania wizerunku marki do szybko zmieniającego się sektora rynku restauracji szybkiej obsługi, napawają mnie ogromnym optymizmem na przyszłość. Jestem przekonany, że to nie koniec mojej drogi w Subway”.


Piotr Bruzdziak

6 restauracji, franczyzobiorca od 2009 r.

Lotos Paliwa, Partner Korporacyjny

30 restauracji, franczyzobiorca od 2016, swoim doświadczeniem z marką Subway® dzieli się Michał Włodarczyk, Junior Category Manager:

„W dzisiejszych czasach stacja paliw to nie tylko miejsce, w którym tankuje się samochód, ale także miejsce, w którym można zdrowo i smacznie zjeść. Oferta Subwaya została wprowadzona na stacje Lotos w 2015 r. Obecnie funkcjonuje 19 stacji, na których oferujemy klientom produkty Subway. W tym roku planujemy otworzyć kolejnych 16 restauracji, a zaraz po nich będziemy poszukiwać następnych lokalizacji. Zależy nam, aby dotrzeć do jak największej liczby klientów i odpowiedzieć na stale zmieniające się potrzeby rynku, szczególnie na trasach szybkiego ruchu. Uzupełnienie oferty paliwowej o zdrowe posiłki pozwala na zwiększanie sprzedaży, a także zapewnia podróżnym alternatywę w kwestii wyboru posiłku. Nasza współpraca z Subwayem nie tylko zbliża nas do klientów, ale także daje realne szanse na dalszy rozwój oraz wzmocnienie naszej pozycji na rynku”.


Lotos Paliwa, Partner Korporacyjny

30 restauracji, franczyzobiorca od 2016

Materiały informacyjne

Wypełnij formularz, wyślij go i odbierz dokumenty o franczyzie Subwaya