Rozmowa z Piotrem Bruździakiem, nowym BDA marki Subway®
Piotr Bruździak, przed otwarciem pierwszej restauracji Subway®, nigdy nie prowadził własnej działalności. Przez kilkanaście lat pracował w sektorze bankowym, jednak zawsze marzył o swojej firmie. W Subway jego przygoda rozpoczęła się od jednego lokalu. Dziś występuje też w zupełnie nowej roli – w grudniu awansował na Business Development Agenta.
– Moim marzeniem było posiadanie własnej firmy i bycie niezależnym oraz odpowiedzialnym przedsiębiorcą. Oferta marki Subway odpowiadała na te potrzeby, a do tego wyróżniała się mobilnością oraz szybkością założenia własnej firmy. Do tego uznałem, że wraz z rosnącym doświadczeniem będzie dla mnie atrakcyjna finansowo – mówi Piotr Bruździak.
Franczyza – biznes dla zaangażowanych
Jak podkreśla Piotr Bruździak, nowy franczyzobiorca powinien być nastawiony przede wszystkim na wiele pracy – prowadzenie własnej działalności jest wyjątkowo angażujące, nawet przy wsparciu ze strony bliskich osób. Wymaga ogromnej odpowiedzialności, szczególnie w aspektach finansowym oraz organizacyjnym. Wśród kluczowych kompetencji wymienia także umiejętność dojścia do porozumienia z ludźmi w nawet najtrudniejszych sytuacjach oraz niepoddawanie się. Ważne jest również szeroko rozumiane bycie człowiekiem kompromisu.
– Moje wyobrażenie o prowadzeniu własnej firmy w miarę pokryło się z rzeczywistością. Moim zdaniem kluczem do sukcesu jest umiejętność nawiązania i utrzymywania stosunków międzyludzkich w relacjach biznesowych, bez których trudno byłoby sobie poradzić w dłuższej perspektywie. Do codziennej pracy motywują też finanse – dodaje.
Piotr Bruździak opowiada, że odkąd dołączył do sieci franczyzowej, myślał o prowadzeniu więcej niż jednej restauracji – a jednego lokalu nigdy nie brał pod uwagę. – Można powiedzieć, że na początku był chaos, który z czasem przekształcił się w uporządkowaną organizacyjnie strukturę. Szczególnie dzięki doborowi odpowiedniego personelu, zwłaszcza zarządzającego – uzupełnia.
Od jednej restauracji po małą sieć
Piotr Bruździak jako doświadczony przedsiębiorca, który od kilku lat prowadzi swoje restauracje na wysokim poziomie, od niedawna ma szansę sprawdzić się w zupełnie nowej roli.
– Ostatnio zostałem Business Development Agentem w województwie mazowieckim i podlaskim. To kolejny etap w karierze, przypominający mi nieco moją przygodę z korporacją. Ścieżka awansu była długa i wymagająca wiele wiary, szczególnie w długoterminowej perspektywie. Bardzo przekonał mnie fakt, że Subway, podobnie jak ja, jako globalna korporacja i rozpoznawalna marka myśli w kategoriach długoterminowych – dodaje.
Jak połączyć prowadzenie lokali z zarządzaniem całym terytorium? Kluczem do sukcesu okazuje się organizacja oraz umiejętność delegowania zadań.
– Obecnie podzieliłem firmę na dwa obszary – zarządzanie restauracjami, które w dużej mierze przejął mój wspólnik oraz Dyrektor Operacyjny, który pracuje już ze mną od 10 lat. Natomiast zarządzanie rynkiem w moim terytorium zarówno od strony operacyjnej jak i rozwojowej przejąłem osobiście – wyjaśnia.
A co czeka go w nowym roku?
– Planuję zająć się rozwojem rynku Subway w moim terytorium kierując się przede wszystkim jednym kryterium – zyskownością franczyzobiorców – podsumowuje.
Jesteś zainteresowany wykorzystaniem swoich umiejętności i prowadzeniem własnego biznesu? Chcesz odnosić takie same sukcesy jak właściciele franczyzy w Subway? Zgłoś się tutaj.